maandag 24 november 2008

Lijstjesmeisje

Blijkbaar ben ik "een lijstjesmeisje". Goede vriend J. maakte mij hier gisterenavond attent op. Ik ontkende dat natuurlijk met klem, want ik vind lijstjes maken iets voor perfectionisten. Iets wat ik volgens mezelf (jammer genoeg?) helemaal niet ben. Waarop goede vriend J. begon op te sommen welke lijstjes ik volgens hem allemaal maak:

*verlanglijstjes (maar stel nu dat iemand mij iets wil geven en ik kan ineens niets meer bedenken?)

*boekenlijstjes (doen alle Germanisten dat niet?)

*inpaklijstjes (Is dat niet het begin van de reispret? Nadenken over wat je allemaal gaat nodig hebben? Hoewel het inderdaad handiger zou zijn om een basislijst op te slaan op mijn pc)

*te doen-lijstjes (voor school, thuis,...)

*reislijstjes (Waar ik voor een bepaalde leeftijd naartoe wil)

*downloadlijstjes (Iets wat zeker elke downloader doet volgens mij!)

*eetlijstjes (ik schreef op een kotszakje in het vliegtuig na een maand Afrika 33 dingen die ik wou eten bij thuiskomst)

*kuslijstje (Dat circuleerde in het middelbaar. Maar wij zaten dan ook in een klas met enkel 13 meisjes).

*dingen-die-ik-kan-vertellen-als-het-gesprek-stilvalt-lijstje (deze was ik al vergeten, danku Lina. Maar een superhandig lijstje dat ik inderdaad ook maak, schuldig)

Ik moest hem toegeven dat ik deze lijstjes echt allemaal maak. Dus ofwel ben ik perfectionistisch ofwel moet ik mijn vooroordeel tegenover lijstjesmensen herzien. Of optie drie, gesuggereerd door goede vriend J.: misschien ben ik gewoon een beetje een dromer (eet- & reislijstjes,...) die het praktisch wil aanpakken (te doen- & inpaklijstjes). We vroegen ons wel alletwee af of lijstjes maken typisch vrouwelijk is. Iemand?

9 opmerkingen:

Geert Simonis zei

Annelies toch! Downloaden mag helemaal niet.

Lijstjes, ze maken ons zo zot, meneer. Ze maken ons kapot meneer.

Annelies DB zei

Zelfs niet legaal?

Geert Simonis zei

Dat zou ik eens aan mijn papa moeten vragen.

Kerlyne Dekeukelaere zei

to be honest, ik heb nooit een kusjeslijstje gemaakt. en de jongeman in onze chiro die dat wel deed, wordt er jaren later nog door achtervolgd!

Geert Simonis zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Geert Simonis zei

Op basis van dit ben ik toch geneigd je ervan te verdenken een lijstjesmeisje te zijn hoor, Kerlyne.

Anoniem zei

gij zijt idd een op en top lijstjesmeisje :)
ik herinner mij bv een dingen-die-ik-kan-vertellen-als-het-gesprek-stilvalt-lijstje vr een zekere eerste date in gent.. ;)

Eef Verbeke zei

Ik maak lijstjes! Met hopen! Vooral to do-lijstjes, maar ook boodschappenlijstjes die ik dan altijd (echt altijd) vergeet.

Ook hoe mijn dag of week er uit ziet. En dat is dan niet gewoon wat ik maandag of dinsdag doe, maar echt gedetailleerd: eerst eten, daarna winkel, dan die mail sturen, dan dit, dan trein nemen, dan dat enzovoort. Gaat er over als ik dit zo lees.

Bij een examen: de hoofdstukken of delen opschrijven en dan afstrepen. Geeft een mentale boost!

Ook bij het schrijven van een thesis, paper of artikel: telkens het aantal tekens/woorden opschrijven, optellen en dan zien hoe snel je nadert bij de 90000 tekens. Een kick!

Kerlyne Dekeukelaere zei

ik ontken het dan ook niet e geert!